Padasta suuhun




Pataleipä on ollut suosiossa jo jonkin aikaa mutta minä en ollutkaan sitä ennen tehnyt! Tänään tein.
Superhyvää! Helppo tehdä.

Onnistuin silti vähän sähläämään ...  koska joko minulla oli liian suuri pata, en ymmärtänyt mikä on herneenkokoinen pala hiivaa tai innostuin kuitenkin vaivaamaan vähäsen -vaikka pataleipä taikinaa ei vaivata.  Niin koska tuo minun leipäni ei ollut yhtä muhkea kuin ohjeen kuvassa oleva. Nyyh! Ihanannäköinen tämä on silti ja aivan mieletön tuoksu täyttää talon.

Tosiaan ... minun leipä ei padassa ollut kummoisen näköinen, odotin kauniimpaa ja kuvauksellisempaa! Mutta maku - se oli just hyvä! Ohjeita on todella monia netti tulvillaan. Itse tein kaverin vinkistä tällä ohjeella joka löytyy täältä. Terkkuja vaan naapuriin keltaisen talon väelle (sama talo, josta aiemmin olen kirjoitellut ja ottanut kuvia tänne).

Mukavaa perjantaita kaikille!



No comments