Unelmaseinä




"Unelmaseinä" (seinä, johon ripustaa kuvia unelmista ja toiveista) on makuuhuoneen vaatehuoneen ovessa. Siinä on tällähetkellä kuva Hang it all - naulakosta sekä ihanasta vihreästä lastensängystä. Lotta tarvitsee pian sängyn, josta pääsee itse pois ja johon itse pääsee.

Hiljaa hyvä tulee. Hang it all on ollut unelmissa jo muutaman vuoden (ainakin). Nyt (kai, jos olen kiltisti) saan bonuksia työpaikalla helmikuussa ja sitten menen ja ostan sen.


Yhtä ihanaa lastensänkyä ei ole tullut vielä vastaan mutta kattellaan. Keep calm.
Jotain rajoituksia sänkyyn tuo meidän yläkerran portaat. Sängyn pitäisi mennä pariin osaan että saisi yläkertaan, Lotan huoneeseen.

Millaisia kuvia teidän unelmaseinällänne on ?


40 comments

  1. Noin unelmista tuleekin totta, kun niihin pyrkii tietoisesti. Minulla on sellainen unelmien leikekirja, joka tosin on ollut nyt vähän unohdettu juttu. Siellä on välissä kuvia mm. ihanista tunnelmista kesäisissä puutarhoissa, kauniita tapetteja. Mitään yksittäisiä esineitä ei taida olla etsinnässä, paitsi pojalle sänky. Mutta ei ole sellaista selkeää kuvaa, millainen sänky olisi hyvä. Siksi sitä ei varmaan löydykään! :)

    ReplyDelete
  2. Mulla on kanssa leikekirja. Se pullistelee ! Mutta siitä oli todellakin apua kun muutettiin tänne taloon :)
    Sieltä vaan napsi parhaat päältä. Vuosien varrella kerätyistä ideoista ja toiveista.

    ReplyDelete
  3. Mun leikekirja ja unelmaseinä taitaa olla tietokoneen lisäksi päässä. :)
    Samaa naulakkoa olen haaveillut ja välillä meinannut vastaaviin kopioihinkin sortua. Mun ongelma on, että vaikka olisin kuika kiltisti, niin kukaan ei maksa bonuksia.

    Tällä hetkellä tuntuu, että unelmia ja haaveita on niin paljon, että olisi vaan parempi kuopata kaikki jonnekin syvälle. Mutta mitäs sitä sitten ajattelis ja tekis :D

    ReplyDelete
  4. Ihana vihreä lasten sänky! Kivan mallinen ja kaiken lisäksi vihreä!! Meillä on ollut käytössä Ikean valkoiset "rauta" sängyt. Hyvät siinä mielessä että venyvät lapsen kasvun mukana. Mahtava löyty olisi tietysti, jos jostain kävelisi vastaan tuollainen unelma, mitä kuvassasi näkyy, taikka sitten joku talonpoikaisantiikki aikainen puusohva.

    Ideoita ja unelmia... hyvä olla haaveita!

    ReplyDelete
  5. Mullakin on vaan leikekirja... Ja sinnekkään en oo muistanu lisätä kuvia sitten viime kesän. On mulla kyllä hirveä läjä lehtiä, mistä vois jotain kuvia vaikka löytyäkkin;)

    ReplyDelete
  6. Ihana idea tuo unelmaseinä, pitää itsekin kehitellä :) Mulla on lähinnä koneella inspiraatiokuvia, mutta tuollainen olisi kyllä kiva ja erilainen.

    ReplyDelete
  7. Emilia
    Mä olen kanssa meinannut sortua kopsuihin mutta sitten, haave on jyllännyt päässä ja olen pitänyt siitä kiinni sitkeästi. Toki kaiken jälkeen... (talo, remontti yms. ) muutama satanen tuntuu vähältä, mutta se ei sitä ole mulle kuitenkaan, kun on koko ajan kaikenlaista menoa :S
    Leikekirjaa on HYVÄ pitää.
    :)

    Anne
    Lotan pinnasänky on vanha ranskalainen rautainen ja siitä saisi laidan pois mutta sitten siihen ei jäisi yhtään laitaa ja korkeakin se on (pohjaa ei saa laskettua).
    Teen siitä sohvan johonkin mutta en luovu.
    Mulla on ulkovarastossa Ikean Minnen sängyn kaikki osat paitsi sälepohja ja ruuvit. Älkää kysykö mitä tapahtui pohjalle ja ruuveille ...
    ... en tiedä mitä sillä teen, sain sen.

    Mari
    Joo, mullakin on vaan lehdistä leikattuja ja irti revittyjä sivuja leikekirja täynnä. Ei ne ole edes liimattu ! Siihenhän kuluisi liikaa aikaa :D Hih!

    ReplyDelete
  8. Johanna
    Kyllä mullakin on kone täynnä kuvia :S
    Mutta inspiskuviahan ei voi koskaan olla liikaa !

    ReplyDelete
  9. mulla on koneessa kuvia vaikka kuinka ja loput ovat päässä.

    mun haaveissa on myös vihreä sänky, mutta voi olla että ne haaveet muuttuvat kun on sen sängyn aika.

    ReplyDelete
  10. Leikekirjasta löytyy kuvia ja koneelta toinen mokoma. Suurin unelma on kai se jonkin sortin talo tällä hetkellä. Pienempiä unelmia on listattu myös kalenterin taakse lapulle. Pitkän aikaa olen haaveillut tietynlaisesta liinavaatekaapista. Ja yksi kattolamppu-unelma konkretisoitui jokin aika sitten eräässä Krunikan antiikkiliikkeessä. Unelman toteutumisen estää toistaiseksi moninumeroinen hintalappu.

    Ihana vihreä sänky. Kaikki vihreä vetää mua puoleensa kuin valo yöperhosia. Enkä mä sulkisi ovea jos Hang It All pyrkisi meille...

    ReplyDelete
  11. Leikekirja löytyy minultakin. Muutama vuosi sitten, muuttoa odotellessa siihen tuli ahkerasti lisättyä kuvia. Nyt koko homma on jääny enemmänkin kerää-kaikki-ihanat-lehdet-pinoon-ja-leikkaa-joskus-leikekirjaan projektiksi. Ei lainkaan huono idea ois käydä sitä pinoa joskus läpi ennen kun lehtiä oikeesti pursuu ovista ja ikkunoista!

    ReplyDelete
  12. Mä olen aivan liian epäjärjestyksellinen pitääkseni leikekirjaa. Mulla on sen sijaan pieni laatikko mihin olen jemmannut lehdet, joissa on jokin ihanin lehtijuttu ever. Teidän koti-kotivinkki on mm. siellä :)

    Hang it all on tosi kiva!! Mulla sellainen ikihaave on Utensilo. Siihen ei muka ikinä ole rahaa, vaikka kaikkeen muuhun on. Tosin se on syöpynyt mun mieleen siinä määrin, että sitä on ehkä kivampi haluta, kuin ihan oikeasti ostaa se :) Eli se on ajatuksena kivampi kuin sitten ihan oikeasti meillä.

    ReplyDelete
  13. Hyviä unelmia!! (ei kai huonoja voi ollakaan..)
    Meillä on pojilla aikalailla samanlainen sänky, mutta valkoisena. Se vaan "löysi tiensä meille" isän kautta ja alle sadalla eurolla...vihreänä tai sinisenä se voisi kyllä´olla vielä "unelmampi".
    Omat unelmat on yhdessä, eikun kahdessa vihkossa. Toiseen vain kirjoitan ja yliviivaan ja lopulta saatan repiäkin sivuja pois, Toiseen leikkaan ja liimaan. Ja liitän tarpeentullen lisää sivuja.
    Niin ja jääkaapinovessa on magneettiliitutaulu, johon kirjoitin viimeksi tänään muutamia haaveita.
    Tein kylläkin päätöksen etten hanki mitään uutta koko keväänä, että katsotaan jos kirpparit tuo jotain kivaa piristystä!

    ReplyDelete
  14. Heissan nopeesti !
    Vastailen huomenna muillekin mutta mulle just tuli hassu juttu mieleen tossa suihkussa (heh heh).
    Eikö olekin aika outoa että monille tuosta sängystä tuli se VIHREÄ väri ekana ihanuutena mieleen vai kuinka ? Vaikka värissäkään ei ole mitään vikaa, päinvastoin, mutta en ole maininnut minkä värisen sängyn tahtoisin Lotalle.
    Mulla kun se väri ei ole se juttu vaan nuo päätyjen muodot. Väristä en osaa sanoa yhtikäs mitään, minkävärinen se sitten olisi meillä. Olisiko vaan semmoinen kun sattuis löytymään kunhan muodossa on jotain / samaa ?
    Värisävyn kun voi aina itse vaihtaa mieleisekseen jos raaskii ...


    :) :) :)

    Onko tässä sama efekti kun esim asuntonäytössä ?
    Meillä kävi Käpylässä monta monta perhettä katsomassa asuntoamme, ja aika moni oli sanonut että muuten ihana, mutta värit ovat liian "värikkäät" tai tapetit liian kuviolliset ... (toki ne ostajatkin sitten kuitenkin nopsaan löyty).
    kun mulla ei todellakaan tule se mieleen missään asuntonäytöissä ainakaan itsellä.
    Koska tapetit, maalit -kaiken asunnossa voi vaihtaa mieleisekseen ! Maalaamalla uudestaan vaikkapa !
    Kun ei ole mistään vuokra-asunnosta kysymys ...

    :) Hassua ... ja eikä liittynyt tähän yhtään mutta tämmösiä mä mietiskelin suihkussa ! Jeh! :D

    ReplyDelete
  15. Mullakin on leikekirja. Tai useampikin. Yksi kotia varten, toinen mökkiä ja sitten vielä sellainen, johon kokoan käsityöideoita (ihan kuin muka osaisin tai olisi aikaa :D)
    Joskus myös listasin ylös unelmiani, ja pistin talteen. Ehkä löydän sen joskus eläkeläisenä ja voin katsoa mitkä niistä toteutuivat :)

    ReplyDelete
  16. Miulla se seinä on yöpöydän kaappi,täynnä.Ja leikekansio joka pitäisi kylläkin päivittää.Muistelen nähneeni naulakosta kuvan jossa värikkäiden pallojen tilalla oli pähkinänruskeat tms. hyvänruskeat kuitenkin.Kuva on jossain siellä pinossa todennäköisesti,ellei sitten netissä vain ole tullut vastaan.
    Tuo sänky on ihan teidän näköinen.Untolla on vanha jatkettava talonpoikaissänky,melkein metrin leveä,mikä siinä onkin parasta,mahtuu retkottamaan melkein miten päin vaan.Puhuin just miehelle että Liisalle pitäis alkaa katsella sänkyä ja näytin joitain huuto.netistä mutta eihän sillä kuulemma ole kiire.Siis ensi kesän lopulla siirtynee siihen (miun vierestä,meil on pinnasänky ihan tyhjän panttina,senkin takia etten tykkää siitä,liian uusi ja tylsä..) joten johan nyt on aika aloittaa etsinnät.

    ReplyDelete
  17. MInun monta haavettta on täyttynyt tai täyttymässä. Maalle muutto, vanha metallinen kerrossänky lapsille, piano. Tuosta Hang it All-naulakostakin haaveilen. Ja Lokista ja Muuton Mhystä.

    ReplyDelete
  18. Mulla ei ole leikekirjaa. En ota sellaista projektia, koska en saa esim. valokuviakaan järjestettyä... En ole mikään arkistoija-tyyppi. Valitettavasti.

    Unelmia mulla kuitenkin on. Haaveilen kauniista vanhasta astiakaapista ja miehen mummon Singeristä tehdystä pöydästä ( siis niistä Singerin jaloista ).

    Matkoista haaveilen aina vain...

    Saisinpa minäkin bonuksia! Olen totaalisen väärällä alalla! Meiltä vain vaaditaan, mutta mitään ei anneta... Monilla taitaa olla niinkin :(

    - Kristiina -

    ReplyDelete
  19. Oikein hyvä idea tuo unelmaseinä! Mun täytyy oikeasti miettiä, mitä omalleni asettaisin... No, muutaman maalipönikän kuvan ainakin, ja mieheltä hyväksymisen uuden maalin vetämiselle olkkarin kattoon!

    Mukavaa unelmointipäivää!

    ReplyDelete
  20. Mulla olis myynnissä lasten sänky...sellainen vanha ja lasten kokoa...se on nyt tummaksi petsattu ja patjaosa maalattu ruskeaksi....mutta joskiinnostuit haluat kuvia laita meiliä mammamiau@luukku.com

    ReplyDelete
  21. On tosiaan hieno lastensänky. Omat inspiraatiokuvat ovat enimmäkseen koneella, mutta joitakin lehtileikkeitäkin löytyy.

    ReplyDelete
  22. Heh, meillä on mökillä tuo sänky, tosin ilamn krumeluureja. Ostettiin viime kesänä romukaupasta. Leikekirjaa en omista.

    ReplyDelete
  23. Voih, miten hyvä ajatus tuo unelmaseinä :)

    ReplyDelete
  24. Minun leikekansio vaan kasvaa kasvamistaan, mutta luulen kans että se on tosi hyvä sitten kun muutetaan, jos on vaikka remppaa edessä. Aivan mahtava paketti, kun siellä kaikki ne kivoimat jutut! Lehdet laitan kiertoon aika nopeasti tilanpuutteen vuoksi ja parhaat palat nappaan talteen. Toi naulakko on kyllä kiva ja aika kalliskin, mutta hintansa arvoinen! Ystävä hankki sellaisen ulkomaisesta nettikaupasta ja sai kuulemma vähän halvemmalla. Onnea sängyn etsintään, kyllä se oikea vielä löytyy kun jaksaa odottaa. Itse etsisikelen vielä sitä oikeaa jalkalamppua. Ja joo, asunnossa ei todellakaan tärkeintä ne tapetit ja värit, nehän saa vaihdettua. Ikkunat ja valo pitäisi olla kohdallaan ainakin...

    ReplyDelete
  25. Itselläni ei ole leikekirjaa, mutta eilen tyttöseni sanoi ettei lehtiä hänen pöydältään saa viedä pois, sillä hän leikkaa niistä kuvia asioista joita hän laittaa unelmia-vihkoonsa. Olisi kiva päästä kurkistamaan mitä unelmia sieltä löytyykään. Unelmaseinä on aivan upea idea!

    ReplyDelete
  26. Mulla on hevonen. Siinä seinällä. Tai tällä hetkellä edes kerran viikossa satula. Siis tämä allekirjoittanut sinne hevosen satulaan :-)

    Hei tilaa toi naulakko Saksasta, saat halvemmalla! NO, tiesit varmaan jo kyllä itsekin. Mitä mä neuvon... Mulla ollut myös haluan-listalla sama naulakko, mutta toistaiseksi olen tyytynyt House Doctorin kopioon.

    ReplyDelete
  27. Mäkin ajattelin heti, että sä haluat vihreän sängyn :-) Ja meinasin sanoa, että osta vanha talonpoikaissänky ja maalaa se vihreäksi.

    Joakim on melkein sama kuin vihreä ja hän olisi superonnellinen vihreästä sängystä. Olen luvannut, että maalataan jossain vaiheessa sellaiseksi tuo nykyinen :-)

    ReplyDelete
  28. Voi helkkari, kirjoitin pitkän rimpsun ja sitten se katosi ! PLÄÄHKY! Blääh ...

    Noh, kiitos kiitos kaikille kommenteistanne ! Yhteisesti ! :)

    Minua ei nyt juuri tällähaavaa houkuttele tilata Hang it all:ia Saksasta vaan toimin näin :
    menen Artekiin tai Aeroon ja ostan sen käteisellä. Sitten tepastelen Akateemisen kirjakaupan lehtiosaston kautta Cafe Esplanadiin, tilaan cesarsalaatin kanalla ja latten. Otan upouuuden sisustuslehden kassistani ja ------ aaah! Mä luulen, että olen sen ansainnut ja sitä odottaessa!

    Olen kyllä sen kannalla että säästö se on pienikin säästö mutta nyt tässä asiassa en aio säästää.

    Vanhatalonpoikaissänky on semmonen että niitä kyllä liikkuu markkinoilla mutta minäpä haaveilen ja unelmoin juurikin sängystä jonka päädyt ovat korkeat ja koristeeliset :) Kuten tuo namupala !
    :) :)
    Ja niihin en ole törmännyt hetkeen.
    Vihreästä väristä en ole varma Lotalle :)

    ReplyDelete
  29. MOi
    Ihana idea tämä unelmaseinä.

    Vuosia sitten hain vanhaa sänkyä epätoivoisesti laselle ja löysin sellaisen halvalla Malmilla sijaitsevasta vanhoja huonekaluja myyvästä hallista. Mahtaakohan siellä olla sellainen vielä?
    Meidän sänky oli maalattu järkyttävän siniseksi ja lilaksi. Poistin maalin ja sain aikaan kauniin vanhan jatkettavan puusängyn.

    Piiu, kotielämästä

    ReplyDelete
  30. Piiu, kyllä siellä on niitä halleja. Tuttua shoppailuseutua mulle :D Kämäset hallit täynnä käytettyä tavaraa :D Hih hih !!

    ReplyDelete
  31. Ah, eli aarreaitat edelleen tallella! Asuimme lähellä niitä kauan kauan sitten ja kävin niissä innolla. Malmilla oli myös Pelastusarmeijan kirpputori -varsinainen aarrekammio sekin.
    piiu

    ReplyDelete
  32. Heippa!
    Tulin vain kertomaan, kun et tainnut huomata Ananan blogissa vinkkaustani, että se ihana teeastiasto on vilacin ja sitä myy ainakin lillerilalleri ja sisukas. :)

    ReplyDelete
  33. Täällä myös yksi vanhan talon laittaja joka ahnehtii postauksiasi joka päivä. Miten kuvasi ovat niin valoisia? Onko sulla salama vai käsitteletkö kuviasi. meillä päin on niin julmetun pimeää aamusta toiseen..No, voiton puolella ollaan ja valoa päin mennään.

    ReplyDelete
  34. piiu
    Tarkoitatko Malmin pelastusarmeijan kirppistä ? Mä en ole ikinä käynyt siellä, mutta olen mennyt ohitse monta kertaa ja aina miettinyt että tonne pitää mennä penkomaan.

    Emmi
    Suuret kiitokset !!! :) Voi vitsi kuinka ystävällistä sinulta ! <3

    Anonymous
    Pimeys valtaa täälläkin ja joudun ihan varmasti turvautumaan lainakuviin jne postauksissa koska en ole ikinä päiväsaikaan kotona arkisin ainakaan.
    Käsittelen kuvani Macin kuvankäsittelyohjelmalla, iPhotolla. Lisään valoa, korostan ja tarkennan jonkun verran. Riippuu tietenkin kuvasta :)
    Kiitos kehuista ! :) Aivan ihanaa kuulla kivaa blogin lukijoilta. Aina se tuo hyvää mieltä.

    ReplyDelete
  35. Hei Niina! Katsoin just Fasaanin sivuja ja täällä meidän päässä on vanha sänky.Huonekalut ja Muut osio.Ajattelin vaan ilmottaa:)

    ReplyDelete
  36. Hei Niina, ihan vaan mielenkiinnosta, mitä noi naulakot on täällä Suomessa? Mä ostin kans Aerosta ton Eames-keinutuolin aikoinaan, kun halusin heti enkä jaksanut odottaa Saksan toimitusta. Olis kyl säästänyt siinä monta sataa, mutta ei jaksanut odottaa... Hyvä toimintatapa siis tiedossa sinulla, suoraan kauppaan lamps!

    ReplyDelete
  37. Sannu
    Voi herranpieksut toi ois justiinsa eikä melkein semmonen mitä ollaan haettu !!!!
    Mutta meneekö se kahteen osaan ... vai onko yhtenäinen sillä sitten se ei välttämättä sovi meidän portaisiin.
    Mun täytyy laittaa tiedustelua eteenpäin! Kiitos !

    Hannis
    Nyt pistit pahan ! :D
    Muistelen, että hinta Suomessa olisi 225-227 euroa. Saksasta tilattuna hintaa en tiedä mutta esim. UK:sta tilattuna postareiden kanssa oli 189 yhteen väliin.
    Hinta Suomessa on kuitenkin sen 200-250 välillä.
    Korjatkaa jos olen väärässä! :)

    ReplyDelete
  38. Hei,
    mun on pakko laittaa sinun blogisi kautta: Nannan ja Hanniksen blogit ovat siirtyneet salasanojen taakse! Tiedätkö tarkemmin asiasta? Olen lähes päivittäin vieraillut ko. blogeissa, ja tänään huomasin molempien menneen "piiloon"......:( iso suru...:(

    ReplyDelete
  39. Mantelikakku
    Voi harmi :( !
    Mä en ole ollut tietoinen asiasta enkä tiedä miksi ovat menneet salaisiksi. Toivon, että aukeavat meille kaikille uudestaan. En osaa sanoa :( :( :(

    ReplyDelete
  40. Niina,
    jep kyllä tarkoitin sitä Malmin pelastusarmeijan kirppista. Olen ostanut sieltä mm. vanhan ompelukonepöydän telkkapöydäksi! Ja jonkun lipaston..ja mitä lie. Halvalla! Tosi halvalla! Älä kävele turhaan ohi.
    piiu

    ReplyDelete