Syysminä










Vaikka syyskuu näyttääkin pian menevän jo menojaan olen minä vieläkin hitaasti lipumassa pois kesästä.

En oikein osaa tarttua mihinkään. Vaellan ympyröitä ja teen merkityksettömiä pieniä asioita -kuten siirtelen pinoja paikoista toisiin. Töitä on ollut vähän, tasaisesti ...  enemmänkin ottaisin vastaan mutta olen kiitollinen. Olen saanut tehdä hienoja työjuttuja ja niitä laitan lokakuussa portfolioon, nettisivuilleni. 

Iloitsen kyllä siitä että olen pystynyt olemaan läsnä kun kaksoset aloittivat koulutien. Ovathan he yhä pieniä! En ymmärrä kuinka aamut sujuisivat jos he joutuisivat lähtemään keskenään. Unikeot ... monestikohan käyn aamulla aina herättelemässä ennen kuin he kömpivät hiukset sekaisina alakertaan.

Syksy on kyllä ihana vuodenaika. Saa tunnelmoida sisällä kun ulkona tuulee. Poltella kynttilöitä ja lueskella kirjaa. Piha vaan alkaa olla kurjan märkä ja lapset kantavat mutaa sisälle kengissään, mikä ei ole kiva juttu. Nyt on aika ottaa siis syysminä esille! Suuret villaneuleet, täkit ja  lämpimät sukat! Kääräistä hiukset nutturalle, asettua sohvalle ja avata leffakanava teekupin tai punaviinin lämmittäessä sisintä. Eikö kuulostakin hyvin syksyiseltä? Ja tulet kakluuniin! Yes syysminä, olen valmis! :)

Kuviksi valikoitui nyt lähinnä ruokakuvia ja muita tunnelmia. Onni on omistaa kamu, joka on sienihullu ja tuo minulle aina osan saaliistaan. Leivoin tattipiirakan, joka oli oikein hyvää. Yksin kyllä sain sen napostella, lapset eivät välitä sienistä. En minäkään lapsena syönyt sieniä. Inhosin niitä. Mutta nyt harkitsen jopa sienestystä ja metsäilyä, sehän olisi minulle ihan uusi juttu!

Puisen vanhan kukkatelineen löysin kesällä Fiskarsista. Kävimme ystäväni kanssa siellä kesäpäivää viettämässä ja piipahdimme puutarha Ruusupapuun. Sieltä löytyy aivan uskomaton antiikkikauppa. Suosittelen!

Nyt täytyy mennä! Tämä oli jälleen nopea kohtaaminen. Kuullaan!

1 comment

  1. Katsoinkin, että ihana kukkateline. Löysin lähes samanlaisen Loviisasta antiikkipäiviltä, mutta joku oli jo sen varannut, joten oli tyytyminen pyöreään uudempaan kukkapöytään.
    Ihania kuvia ja ah, mikä tunnelma niistä välittyy!
    t. Ninni

    ReplyDelete